2018.10.17. szerda, Hedvig

A baba-mama tornáról általánosságban


A baba-mama tornán a baba és a mama sem marad mozgás nélkül.


„Ringatom, ringatom, földobom és elkapom. Kacag a baba, ezer gyémántként gurul a mosolya.”

jógaTorna elején a babákat átmozgatjuk mozgáskoordinációt fejlesztő gyakorlatokkal. Bizonyos gyakorlatokat babával együtt végzünk, majd az óra végén lehet fit-ballon vagy akár kézben tartva meghintáztatni őket, ezzel is fejlesztve egyensúlyérzéküket.

A mamák pedig egy nem megerőltető alakformáló órát képzeljenek el. Minden izomcsoportot átmozgatunk, nagy hangsúlyt kapnak a problémás területek (far-, comb- és hasizom) és a szoptatás és emelgetés miatt igénybe vett hátizom.

Akinek nagyobb babája van (6-8 hónapos vagy még idősebb) már végezhet nagyobb intenzitású, megerőltetőbb gyakorlatokat. A már nem szoptató édesanyák súlyzót is használhatnak.

A torna előnyei:

  • mozgás,
  • segít, a terhesség alatt megváltozott alakot és kondíciót minél előbb visszanyerni,
  • segíti a baba és mama összeszokását, harmonikus kapcsolat kialakítását,
  • anyuka-gyerek kapcsolat erősítése, így a kisgyerek biztonságérzetének, kiegyensúlyozottságának növelése,
  • koordináció-, egyensúlyérzék- mozgásfejlesztés, motorikus mozgások fejlesztésére,
  • finom mechanikai mozgások fejlesztésére irányuló mozgásfeladatok, későbbi diszlexia, diszgráfia elkerülésére irányuló mozgásfeladatok (pl.: ringatás, mászás),
  • úgy tudnak tornázni, hogy közben nem kell a babát másra bízni,
  • rendszerességet visz a baba és a mama életébe is,
  • könnyebben bírjuk a hétköznapi hajtást, jó feszültség levezető,
  • baba és mama immunrendszere is erősödik,
  • segíti a baba számára a zene megszerettetését,
  • egészséges életmódra nevel már pici kortól.